Skuteczne wystąpienie motywacyjne – w czym tkwi tajemnica

Władysław Tatarkiewicz – jeden z wybitniejszych współczesnych filozofów – mawiał, że ucząc innych nauczył się jasno formułować to, co sam chciał powiedzieć. Prawdą jest, że podczas nauczania innych tak silnie koncentrujemy się na omawianym materiale, że sami doskonale się go uczymy. Obecnie podkreśla się, że najskuteczniejsza metoda szkoleniowa polega na nauczaniu się uczestników nawzajem. Trzeba jednak wiedzieć, że nawet rozległa wiedza teoretyczna oraz wieloletnie doświadczenie praktyczne nie zapewnią nam trenerskiego sukcesu, jeśli nie będziemy potrafili w sposób zwięzły, zrozumiały oraz interesujący przekazywać kolejnych informacji.

Od przekazywania informacji do tego, aby coś z nich zostało uczestnikom szkolenia wiedze naprawdę długa droga, która pełna jest zakrętów. Jej przebycie bez znajomości zagadnień z zakresu psychologii nauczania, emocji, motywacji, a także kształtowania oraz zmiany postaw zakończy się z pewnością niepowodzeniem. Uczestnicząc w szkoleniach dla trenerów, warto analizować oraz ćwiczyć to, jak najbardziej efektywnie pokonywać kolejne etapy.

Speech motywacyjny

Rozmawiając z jednym z menedżerów działu obsługi klienta w jednej z firm ubezpieczeniowych, usłyszałam, że nie wierzą oni w siłę szkoleń. Właśnie zakończyli udział w trwającym kilka tygodni cyklu szkoleniowym z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Nie zaobserwowali nawet niewielkich pozytywnych zmian, jeśli chodzi o zachowanie pracowników, którzy wzięli udział w szkoleniu. Rozmawiając z pracownikami, ustaliliśmy, że same szkolenia bardzo przypadły im do gustu. Udało im się również zapamiętać kilka naprawdę ważnych zasad dotyczących obsługi klienta, które zostały zaprezentowane podczas szkolenia. Jednocześnie mało komu udało się zastosować wiedzę wyniesioną ze szkolenia w codziennej pracy.

Szkolenia motywacyjne

Co się okazało?

Podczas szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę. Mieli również możliwość jej praktycznego przećwiczenia. Nie zadbano jednak o to, aby zbudować ostatni element piramidy kompetencji, czyli postawę. Jeśli uczestnik szkolenia nie posiada wystarczającej motywacji do wdrażania nowo poznanych rozwiązań, całe szkolenie może zostać uznane za nieefektywne. A przecież każde szkolenie powinno prowadzić do uzyskania określonych rezultatów.

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z marketingiem

Czy warto zostać trenerem biznesu?
Czym powinien wyróżniać się trener biznesu?
Jak zmotywować się do realizowania planów?

O wszystkim dowiesz się z naszego portalu.

 

Kontakt

kontakt@hotel-augustow.pl

Galeria